מה זה לוגו ומה חשיבותו בעסק? ומה הופך אותו ללוגו מוצלח? המאמר הבא מיועד לעסקים בצעדיהם הראשונים עם פתיחת העסק או כאלה שרוצים לשדרג את העסק, ורוצים לוגו איכותי כחלק ממיתוג העסק.
מהו לוגו?
הלוגו (בעברית נקרא סמליל) מורכב מאלמנט גרפי, סמל או טקסט או שילוב שלהם, ובא לייצג בצורה הכי טובה את העסק שלכם. הלוגו צריך להיות תמציתי, מדוייק וברור. הוא מעניק ללקוחות שלכם את הרושם הראשוני אודות השירות ו/או המוצר שהעסק שלכם מספק.
הלוגו מייצג את הפנים של העסק. לוגו טוב הוא לוגו זכיר!
מה צריך לדעת?
מטרת הלוגו היא בידוד ובידול העסק שלכם מעסקים מתחרים. חשוב לוודא שאכן הלוגו שמייצג אתכם, הינו ייחודי, מקורי ושונה ממתחריכם. מתחרים שיש לקחת בחשבון הם גם העסקים הקטנים וגם החברות הגדולות, הפועלים באותה נישה כשלכם. בעיקר אלו עם קהל יעד זהה לשלכם.
במיוחד בימינו, בעולם בו הכל דינמי ונע כל כך מהר, התחרות הולכת וגוברת. יש לכם פחות ופחות זמן להרשים את הלקוחות שלכם.
הרצוי הוא שכאשר לקוח פוטנציאלי יראה את הלוגו, יהיה לו קל יותר לשנן אותו ולזכור אותו לפעמים הבאות. במידה והלוגו אכן מוצלח וקליט, הלקוח יזהה את הלוגו בכל מקום שיתקל בפרסום עמו ו/או יראה את אחד ממוצרי העסק עם חתימת הלוגו עליו, ומיד ידע שהוא שייך לעסק שלכם.
לכן הלוגו צריך להיעשות בצורה מסוגננת מאוד, ועם זאת עדיין להישאר פשוט ושמרני.
דבר נוסף שיש לקחת בחשבון בעת יצירת לוגו- הלוגו הולך להופיע בכרטיסי ביקור, פליירים, מגנטים, ניירת, מוצרי העסק השונים, וכן על המבנה בו שוכן העסק, שילוט פרסומי ועוד, ולכן חשוב שיעוצב וקטורית (לא בפוטושופ!) וכך יראה טוב בכל גודל שיפורסם.
לסיכום,
מומלץ שהלוגו יהיה ברור, נקי, לא בנוי מיותר מידי אלמנטים שלא יראה עמוס, ייחודי, בעל צבעוניות מינימאלית ושיראה טוב גם בשחור. זכרו, לוגו מנצח מוביל למיתוג מנצח!
להזמנת לוגו מנצח עבור העסק שלך, צור קשר עוד היום>>
השארת תגובה